• 1403/02/04
  • 4515

قوانین عضویت و فعالیت در سامانه بیمه شین بیمه

 

 

 

کاربر گرامی جهت استفاده بهتر از خدمات و برنامه‌های کاربردی بیمه شین بیمه، موارد ذیل را مطالعه فرمائید.

ورود و عضویت کاربران در بیمه شین و استفاده ازخدمات موجود در این سامانه یا برنامه‌ها توسط بیمه شین به معنای آگاهی از شرایط و قوانین استفاده از این خدمات و پذیرفتن آن می‌باشد. بیمه شین متأثر از شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرایط و قوانین تجارت الکترونیک، کسب وکارهای اینترنتی، قانون حمایت از مصرف‌کننده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است، شرایط و قوانین مندرج در سایت جایگزین کلیه‌ی توافق‌های قبلی محسوب می‌شود و استفاده از هر گونه محصول وخدمات این سامانه به عنوان یک قرارداد ضروری تلقی می‌شود. لذا خواهشمند است در صورت وجود هر گونه ابهام با کارشناسان  بیمه شین تماس حاصل فرمایید.

 تعریف کاربر، مشتری، بیمه‌گذار، بازاریاب یا شریک تجاری :

کاربر، مشتری، بیمه‌گذار، بازاریاب یا شریک تجاری به فردی است که با اطلاعات شخصی نسبت به ثبت سفارش یا هر گونه استفاده از خدمات بیمه شین اقدام نماید. شخصی که در بیمه شین با استفاده از اطلاعات خود نسبت به ثبت سفارش، استعلام، خرید یا دریافت هر گونه خدمات برای شخص ثالث اقدام نماید، از طرف بیمه شین بازاریاب یا شریک تجاری می باشد و ملزم به رعایت قوانین حاکم بین بیمه شین و کاربر می‌باشد.

 

تعریف واحد صدور، نماینده بیمه :

نماينده بيمه شخص حقيقي يا حقوقي است كه با رعايت قوانين و مقررات مربوطه، از جمله قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه گري، مفاد آيين‌نامه شماره ۷۵ شوراي‌عالي بيمه و ساير مصوبات شوراي‌عالي بيمه، مجاز به عرضه خدمات بيمه‌اي به نمايندگي از طرف يك شركت بيمه طرف قرارداد مي‌باشد.

 

محصولات و خدمات قابل ارائه در بیمه شین:

 بیمه شین یک سامانه بازرایابی و استعلام ، مدیریت و فروش آنلاین بیمه می‌باشد. دربیمه شین هیچ گونه کالای فیزیکی که ماهیت فیزیکی آن دارای ارزش باشد، فروخته نمی‌شود. آنچه که کاربر می‌تواند از این سامانه دریافت نماید، خدمات مدیریت بیمه و خرید بیمه‌نامه است. استفاده از خدمات مدیریت بیمه برای کاربر رایگان و خرید بیمه‌نامه برای مشتری شامل هزینه مشخص شده می‌باشد. کلیه بیمه‌های قابل فروش دربیمه شین  با توجه به درخواست مشتری توسط نمایندگان مورد تائید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و برای کاربران عین مشخصات و آدرس ثبت شده ارسال می‌شود.

 

تمامی قیمت‌های ارائه شده در سامانه از طرف واحد صدور (نمایندگان مورد تائید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) اعلام می‌شود و بیمه شین هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد. چنانچه تخفیفی از طرف بیمه شین بر روی قیمت ها اعمال شود، به کاربر اعلام خواهد شد. از آنجا که محصولات ارائه شده ما در بیمه شین وابسته به نماینده های‌ بیمه می‌باشد، انصراف از دریافت بیمه‌نامه منوط به قوانین داخلی نماینده های بیمه می‌باشد.

 

راه ارتباطی:

شما می‌توانید از سرویس‌ها و خدمات  بیمه شین استفاده کنید یا سفارش خود را اینترنتی به صورت آنلاین ثبت کنید یا به آدرس info@bimeshin.comایمیل ‌بزنید یا با بیمه شین چت کنید. این ارتباط از کانال‌های الکترونیکی انجام می‌شود و کاربر موافقت می‌کند که پاسخ درخواست خود را نیز به صورت الکترونیکی دریافت نماید. آدرس و شماره تلفن و ایمیل اعلامی از طرف مشتری تنها کانال رسمی ارتباط با مشتری می‌باشد و تمامی ارتباطات بیمه شین با مشتری از طریق آنها صورت می‌پذیرد. خبر رسانی‌ها در مورد سرویس‌های ویژه، رویدادها و ... توسط بیمه شین انجام می‌شود و چنانچه کاربر تمایلی به دریافت نداشته باشد می‌تواند از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن نسبت به مدیریت این موارد اقدام نماید.

 

ممکن است بیمه شین سؤالات نظرسنجی خود را بعد از انجام خرید یا استفاده از سامانه‌ی مدیریت بیمه از طریق پیامک برای مشتری ارسال نماید. مسیرهای ارتباطی رسمی با پشتیبانی‌های بیمه شین از جمله شماره تلفن، سامانه پیامکی، ایمیل یا کانال های ارتباطی شبکه‌های مجازی در قسمت تماس با ما درج شده و بیمه شین فقط از طریق این سامانه‌ها به ارتباط با مشتری می‌پردازد و هر گونه تماس با مشتری تحت نام بیمه شین از طریق دیگر موارد سوء استفاده از ناماسنپ بیمه محسوب شده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

 

 حریم شخصی:

بیمه شین متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما محافظت نماید و از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود جهت حفظ اطلاعات شما استفاده نماید. تمامی مطالب ارائه شده توسط اسنپ بیمه مانند متن ها، طرح های گرافیکی، لوگو، موارد قابل دانلود، کپی و تمامی محتوای تولید شده توسط بیمه شین به عنوان اموال بیمه شین محسوب می‌شود و حق هر گونه استفاده از آنها در انحصار بیمه شین می‌باشد.

 

ارسال سفارش:

روز کاری به معنی شنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت 8:00 تا 20 به استثنای تعطیلات رسمی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد کلیه سفارشات و درخواست های کاربران در طول اولین روز کاری پس از تعطیلات بررسی و در دست اقدام قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز در هفته و به صورت 24 ساعته اقدام به ارسال درخواست نمایند.

 

چنانچه درخواست مشتری به هر عنوان امکان عملی شدن را نداشته باشد، بیمه شین  ملزم بوده در اولین روز کاری بعد از ارسال درخواست توسط کاربر او را مطلع سازد و در اولین فرصت، نسبت به عودت وجه پرداختی کاربر اقدام ‌نماید.

 

در بیمه‌های بدنه و بعضی از پوشش‌های بیمه آتش سوزی، بیمه‌های درمان و بیمه عمر، بیمه های مسئولیت و مهندسی، صدور بیمه نامه منوط به بازدید از مورد بیمه یا انجام معاینات پزشکی یا دریافت مجوزات لازم می‌باشد. در این موارد طبیعتا صدور بیمه نامه پس از طی مراحل فوق صورت می‌گیرد و ثبت درخواست از سایت بیمه شین در موارد فوق به هیچ عنوان به منزله صادر شدن بیمه نامه نیست. در موارد مذکور ممکن است لازم باشد پس از کارشناسی تغییراتی در درخواست ارائه شده ایجاد شود که قبل از نهایی شدن به اطلاع مشتری می‌رسد و در نهایت پس از طی مراحل فوق امکان صدور بیمه نامه ممکن می‌شود.

 

در بیمه‌های مسافرتی لازم است بیمه گذار بیمه را قبل از ثبت مهر خروج در پاسپورت خریداری نماید، در غیر اینصورت بیمه‌نامه صادر شده فاقد اعتبار بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه بیمه شین یا نماینده بیمه نخواهد بود. زمان مناسب برای خرید بیمه از نماینده‌های با صدور عادی، ۲۴ ساعت قبل از ثبت مهر خروج از کشور و برای خرید بیمه از نماینده‌های با صدور در لحظه، تا لحظه‌ی قبل از ثبت مهر خروج بر روی پاسپورت شخص مسافر است. با توجه به اینکه در بیمه‌های مسافرتی با قابلیت صدور در لحظه، اطلاعات توسط خود بیمه گذار وارد می‌شود، مسئولیت هرگونه ثبت اشتباه اطلاعات به عهده وارد کننده اطلاعات است و لازم است بیمه گذار تناسب بیمه‌نامه خریداری شده با مدارک مورد نیاز جهت سفر به کشور مقصد را حتما چک نماید.

 

کاربر موظف است در هنگام ثبت درخواست خرید با آگاهی کامل و اطلاع از شرایط بیمه‌نامه درخواستی خود اطلاعات مورد نیاز جهت خرید بیمه‌نامه جدید را به دقت وارد نماید و در هنگام تحویل بیمه‌نامه جدید نسبت به تحویل بیمه‌نامه قبلی اقدام نماید. چنانچه اطلاعات ارسالی توسط کاربر دارای هر گونه ایرادی باشد یا در هنگام تحویل بیمه‌نامه جدید، بیمه‌نامه قبلی تحویل نگردد، درخواست خرید کاربر غیر معتبر بوده و بیمه شین حق پیگیری جهت جبران ضرر و زیان احتمالی را برای خود محفوظ می‌داند. بدیهی است، در صورت نبود شرایط ذکر شده، بیمه‌نامه تحویل داده نمی‌شود.

 

کاربران می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای دریافت سفارش خود وارد نمایند و در این صورت تحویل گیرنده هنگام دریافت می‌بایست کارت شناسایی ارائه نماید.

 

تمامی بیمه نامه های صادر شده دربیمه شین، کاملاً مطابق با درخواست مشتری صادر می شود. تمام مواردی که مشتری در هنگام خرید در سیستم های اسنپ بیمه، اعم از وبسایت و اپلیکیشن وارد می نماید، از جمله سابقه ی عدم خسارت، سطح پوشش های مالی و جانی مورد درخواست، پوشش های جانبی تکمیلی بیمه نامه و دیگر موارد انتخابی، به عنوان درخواست قطعی مشتری تلقی شده و تمام مسئولیت ناشی از انتخاب های انجام شده بر عهده ی مشتری می باشد.

 

کاربران حقوقی برای دریافت فاکتور حقوقی می‌بایست درخواست خود را جداگانه به اسنپ بیمه اعلام نمایند.

 

کاربر موظف است جهت نهایی نمودن سفارش، مبلغ بیمه‌نامه شخص ثالث را از طریق درگاه پرداخت درون سایت bimeshin.com به صورت آنلاین پرداخت نماید. چنانچه امکان پرداخت پس از بازدید وجود داشته باشد، در هنگام ثبت درخواست به اطلاع مشتری می‌رسد و در این صورت نهایی نمودن درخواست منوط به پرداخت آنلاین نمی‌باشد.

 

تحویل سفارش در مکان‌هایی که دارای آدرس قابل استناد نمی‌باشد، همانند اماکن عمومی، امکان پذیر نخواهد بود. به استثناء افرادی که به صورت ثابت در آن محل مشغول فعالیت رسمی باشند. (به عنوان مثال کارکنان دولت)

 

انصراف از خرید:

کاربر می‌تواند در هر مرحله قبل از پرداخت مبلغ بیمه‌نامه، از خرید خود انصراف دهد. چنانچه درخواست انصراف پس از پرداخت مبلغ بیمه از طرف مشتری اعلام شود و بیمه درخواستی مشتری هنوز صادر نشده باشد، بیمه شین موظف است تمامی مبالغ پرداختی را به مشتری عودت دهد. در صورتی که بیمه درخواستی مشتری صادر شده باشد، عودت وجه منوط به قبول نمایندگی بیمه جهت ابطال بیمه خواهد بود، در غیر این صورت عودت وجه مقدور نمی‌باشد.

 

مدت قراداد:

از لحظه ورود کاربر با نام کاربری اختصاصی خود، کاربر می‌تواند از خدمات اسنپ بیمه استفاده نماید. ورود کاربر به معنی قبول همکاری با بیمه شین می‌باشد. کاربر می‌تواند در هر لحظه از حساب کاربری خود خارج شود یا اپلیکیشن بیمه شین را از روی دستگاه خود حذف نماید اما این موضوع به منزله انصراف از همکاری با بیمه شین نمی‌باشد. جهت خاتمه‌ی همکاری کاربر می‌تواند درخواست خود را از طریق ایمیل (bimeshin@gmail.com) به پشتیبانی بیمه شین اعلام نماید، بیمه شین سعی می‌کند، در تمام حالت نسبت به ارائه‌ی خدمات مطلوب به مشتری جهت حفظ همکاری اقدام نماید ولی در صورت درخواست مشتری نسبت به حذف اطلاعات مشتری و قطع همکاری اقدام خواهد نمود. لازم به ذکر است استفاده از خدمات  بیمه شین هیچ محدودیتی برای مشتری جهت استفاده از خدمات بیمه‌ای یا سامانه‌های مشابه نماینده‌ها یا اشخاص دیگر ایجاد نمی‌کند.

 

 

محدوده جغرافیایی ارائه خدمات:

با عنایت به فعال بودن شعب بیمه در تمامی استان های کشور عزیزمان، بیمه شین امکان ارائه خدمات به تمامی استانها را دارا می باشد. خدمات مدیریت بیمه شین منحصر به محدوده جغرافیایی نمی‌باشد و کاربران از هر نقطه‌ی جغرافیایی می‌توانند از خدمات جغرافیایی مدیریت بیمه استفاده نمایند.

 

بازاریابی:

کلیه کاربران به محض ورود و عضویت در سامانه به منزله بازاریاب نمایندگی بیمه شین تلقی می شوند و بر اساس نحوه رتبه بندی صورت گرفته و بر اساس جداول موجود در بخش باشگاه مشتریان، درصد مشخصی از کل کارمزد بازاریابی بیمه نامه را به عنوان کارمزد بازاریابی دریافت می نمایند.

لازم به ذکر است تنها زمانی کارمزد به حساب کاربری واریز می گردد که بیمه نامه به مرحله صدور رسیده باشد.

 

تایید کارمزد توسط مدیر سیستم بیمه شین:

هر کاربر تا سطح معینی که توسط مدیر سیستم تعیین می گردد، امکان دریافت کارمزد بصورت لحظه ای را دارد اما در صورتی که مبلغ کارمزد بیشتر از حد مجاز تعیین شده برای کاربر باشد، کارمزد صرفاً پس از دریافت ضمانت از کاربر (جهت اطمینان از عدم فسخ یا ابطال بیمه نامه توسط بیمه گذار) و تایید مدیر سیستم قابلیت واریز به حساب کاربر را خواهد داشت.

 

قابلیت برداشت نقدی کارمزد:

درصد کاربر و معرف پس از صدور بیمه نامه و تایید مدیر سیستم بیمه شین، به کیف پول پنل کاربری واریز می گردد و کاربر جهت خرید بیمه نامه امکان استفاده از این مبلغ را برای پرداخت کامل یا بخشی از مبلغ حق بیمه دارا می باشد اما درصورتی که تمایل به دریافت کارمزد بصورت نقدی را داشته باشد بر اساس قوانین مربوط به پرداخت کارمزد در بیمه شین صورت می پذیرد.

 

لازم به ذکر است در حال حاضر کارمزدهای بیمه نامه ها بصورت یکبار در ماه (ماهانه) و بر اساس تاریخ صدور بیمه نامه به حساب واحد صدور واریز می گردد.

 

توضیح : کارمزد بیمه نامه هایی که حد فاصل 21 ماه جاری الی 20 ماه آتی صادر می شود در تاریخ یکم دو ماه بعد واریز می گردد؛ به عنوان مثال : کارمزد بیمه نامه هایی که حد فاصل 21 خرداد 98 الی 20 تیر 98 صدور آنها قطعی شده است، در تاریخ یکم مرداد 98 امکان برداشت نقدی را خواهند داشت.

 

کارمزد برگشتی:

بر اساس قوانین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که بیمه نامه به هر دلیلی فسخ، بازخرید یا ابطال گردد، کارمزد واریزی به حساب واحد صدور به تناسب مدت زمان باقیمانده از قرارداد به حساب بیمه گر (نمایندگی بیمه) عودت داده می شود و این مبلغ معمولاً از کارمزد ماه پس از فسخ نمایندگی کسر می گردد.

 

لذا در صورت وقوع چنین رخدادی، بازاریاب نیز به میزان سهم خود باید کارمزد دریافتی به سامانه بیمه شین عودت دهد.

 

باتشکر از حسن انتخاب و اعتماد شما

واحد روابط عمومی بیمه شین( کارگزاری رسمی بیمه مرکزی کد1895)

قوانین و مقررات قوانین عضویت شرایط استفاده از سایت بیمه شین

تمامی حقوق محفوظ می باشد. طراحی و اجرا حسن احمدی